onsdag 24 augusti 2011

Jag ska sluta röka!

Nu är det dags, dags att sluta röka.

Jag har kommit fram till att anledningen till att jag röker är för att jag behöver göra någonting med fingrarna (inga snuskiga kommentarer tack). Jag behöver den där kicken på morgonen tillsammans med morgonkaffet för att "starta", och jag behöver stillheten och ron av att röka före sängdags, för att varva ner.

När jag blir sysslolös röker jag, när jag måste ta en paus efter att jag hållit på med någonting en längre tid röker jag, efter måltider måste jag röka.

Nu ska jag försöka sluta, på riktigt. Eftersom även fingrarna behöver något att sysselsätta sig med och att jag samtidigt behöver lite nikotin är inhalator det bästa alternativet. På det sättet kan jag fingra på den istället för en cigarett.

Dessutom, hur svårt kan det vara? Tapsa slutade sådär bara, pangpoff! Jag är säker på att jag, VI, mår bättre av att även jag slutar. Och, när vi om några år vill ha barn är det bara bra ifall jag är tobaksfri. Värt ett seriöst försök iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar