lördag 22 oktober 2011

Moneymoneymoney

Vad skulle du göra om du vann en större summa på lotto eller på en skraplott? Det är en fråga man ibland ställs inför och ibland frågar sig själv. Ja, vad skulle jag göra? Om vi tar helgens högsta lottovinst som exempel, sju miljoner, vad skulle jag göra med dom pengarna, helt ärligt?

För det första skulle jag dela pengarna rakt av och ge 3,5 miljoner till Tapsa. En miljon skulle jag ge till mina föräldrar. Då har jag 2,5 miljoner kvar.
Tillsammans med Tapsa skulle vi antagligen köpa ett hus. Sedan måste man räkna med lite renoveringspengar också. Sen skulle jag nog sätta en del av pengarna till inredning av huset (möbler osv). 
Jag skulle antagligen inte köpa en bil, vi klarar oss bra med en bil. Min cykel går ju också framåt, inte lika snabbt som en bil, men ändå. Och dessutom, fast jag råkar vara miljonär kan jag nog åka buss ändå.
Antagligen skulle vi fara på en resa till något varmt land. Och så skulle jag ge en väsentlig summa till forskningen för hjärnsjukdomar.
Men sen efter det? Jag tror att jag skulle spara för framtiden. För framtida barn och framtida utgifter. Och jag tror att jag skulle jobba som vanligt iallafall. Varför bli förslöad hemma bara för att man har en massa fyrk på kontot?

Detta är vad jag tror att jag skulle göra om jag vann en jäkla massa pengar. Men man vet ju aldrig. Man kan ju bli helt skogstokig också...

Vad skulle du göra?

1 kommentar:

  1. klart man sku bli tokig. Åka buss när man har 7miljoner i fickan?? Bullsh...

    Flytta utomlands ti någo fattit men fint land där mina 7miljoner e värt 50x mera pga prisklassen e helt annan. Köpa upp halva staden o ta 10slavar som ser till att stora slottet man köpt hålls rent o städigt. Sen bara doka, resa, knulla o njuta.

    // adix

    SvaraRadera