torsdag 6 oktober 2011

Regn, skrock och husdjur

Regnregnregn. Sambon for på jobb till kl. 7, så jag kunde inte ta bil till skolan. Så jag cyklade, i ösregn. Hade ändå regnkläder, men glömde stövlarna. Så där satt jag på lektion i två timmar med dyblöta fötter. Blir väl flunssig på nytt då igen... Pepparpeppar!

På tal om "pepparpeppar" så såg jag ett intressant program om skrock idag. De testade vem som skulle gå under en stege eller inte. Resultatet blev att de flesta undvek att gå under stegen. Sedan satte de hinder i vägen, så alternativen var att gå under stegen eller gå ut på en trafikerad gata. Även i detta scenario undvek de flesta att gå under stegen.
Jag anser att jag inte är speciellt vidskeplig. Men, jaa, visst säger jag "pepparpeppar ta i trä" och jag skulle säkert också undermedvetet undvika att gå under en stege. Svarta katter tror jag dock inte på, i min barndom hade vi en helsvart katt, och inte har jag dött och inte har djävulen tagit min själ för det.
Hur är det med er som läser detta? Är ni vidskepliga? Har ni knasiga ritualer?

Ännu en fundering, eller mera konstaterande, är att det nu känns skönt att inte vara hundägare. Skoj att gå ut med hunden i ösregn...! Eller? Jag vet inte, har aldrig haft hund och kommer aldrig att ha en.

Ajjo, ännu en sak: Joxi är överviktig! Så nu blir det diet för hennes del. Nemi däremot är fullt frisk och snart har alla hennes mjölktänder lossnat. Var alltså till veterinär för vaccinationer idag...

Slutsvamlat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar