lördag 12 november 2011

Om jag vore född några årtionden tidigare...

Mitt absoluta favoritband någonsin är The Beatles. Jag upptäckte dem när jag var ungefär åtta år gammal. Jag kommer inte ihåg hur, men jag kan anta att min pappa spelade någon låt, antingen på LP eller gitarr, och jag fastnade för det. Japp, redan som åttaåring älskade jag The Beatles.

Som alla andra ungar födda i slutet av 80-talet och framåt så var ju nittiotalets pop det bästa som fanns! Spice Girls var den absoluta favoriten! Men trots alla popgrupper som fanns på 90-talet stannade ändå Beatles och 60-talsgrupperna i minnet. Spice Girls försvann och ersattes med 60- och 70talsmusik. Inte som med andra ungdomar.... :P

Visst, jag kan lyssna på dagens musik, och endel artister tycker jag om, t.ex Veronica Maggio. Men om jag vill vara mig själv, då lyssnar jag på musik från 60- och 70talen. Mycket Queen, lite gammal Rolling Stones och framförallt The Beatles plus en massa andra.

Om jag skulle ha varit född nåt årtionde tidigare och i USA, och haft jäkla bra förhållanden så skulle jag ha varit på Woodstock och lyssnat på min idol Janis Joplin. Och så skulle jag ha lyssnat på The Beatles också, men inte på Woodstock...

Så mycket man kan drömma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar