onsdag 8 februari 2012

Jobb sökes!

Ett jobb ledigt inom det jag kan. Såklart jag hugger på det, direkt!

Men sen började jag fundera....

Jag kan i värsta fall endast jobba till slutet av augusti (enligt arbetsgivarens synvinkel) ifall jag kommer in till ÅA. Jag behöver ledigt en dag i slutet av maj för att göra inträdesförhör. Dessutom har jag ett annat jobb, 1-2 gånger i veckan som kräver att jag tidigast måste sluta kl. 19.
Jag jobbar för Åbolands Taltidningsförening rf. och mitt jobb går ut på att läsa in morgondagens Åbo Underrättelser som taltidning för synskadade. Där har jag jobbat i fyra år, och jag har inga planer på att sluta.

Så Kesko:
Jag är en merkonon (marknadsföring och kundbetjäning) som jobbar hårt och som alltid är positiv på och till jobbet. Jag kan kassasystemet, jag har förut jobbat i en köttdisk/fiskdisk, jag kan sätta upp varor på hyllorna och att jag talar tre språk: svenska, finska och engelska. Enda problemet är att jag kanske börjar ny utbildning i augusti samt att jag har ett andra jobb som kräver att jag (högst) två kvällar i veckan måste sluta senast kl. 19.

Anställ mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar