lördag 21 april 2012

Dator? Hej, kom och hjälp mig!

När jag ännu bodde ensam var jag världens bästa på att fixa min dator. Jag formaterade, jag spelade, jag installerade och jag var helt enkelt bra på att klara av min dator själv. Aldrig hade jag några dödsvirus (och har fortfarande inte), och om jag mot förmodan hade något virus skötte (och sköter fortfarande) mitt briljanta antivirusprogram om den saken.

Men efter att jag och Tapsa flyttade ihop för lite mer än ett år sedan känns det som om mina datorkunskaper sinat. Jag vill alltid fråga honom om råd när jag installerar nåt. Det är nätt och jämt att jag kan använda mig av Daemon Tools mera. Om jag ska formatera måste jag ha hans hjälp. Det är nästan så att jag måste fråga honom om det är okej att starta datorn! Och då använder jag min egen dator, inte hans.

Vart försvann mina skills?! Visst, jag kan ännu, men har blivit så osäker över allting eftersom han vet mera än jag. Allting känns bara så dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar