lördag 12 maj 2012

Työn iloa

Äntligen kan jag jobba igen! Det har varit rent ut sagt skittråkigt att först vara sjukskriven två veckor, sen inte kunna ta emot långa jobbturer i två veckor (dvs jag fick inga jobbturer) och på det ännu semester fyra dagar. Men idag har jag varit på jobb i sju timmar, under värsta rusningen eftersom det är helgdag imorgon, och bra gick det. Kände inte alls av ontet i revbenet. Lite ont i korsryggen fick jag efter några timmar, men det är antagligen för att jag inte har jobbat på ett tag och är ovan med rörelserna.

På morgonen, innan jag for på jobb, kände jag mig lite osäker på hur smidigt det skulle gå och om jag kom ihåg kassasystemet. Men bra gick det också. Lite långsam var jag kanske med de fem första kunderna, men sedan löpte det på. Kassasystemet hade jag inte heller glömt bort, ingenting faktiskt. Tror att det är lite som när man lär sig cykla, när man väl kan det så sitter det i ryggmärgen. Dock hade jag inga jätteproblemkunder heller. Några gånger fick jag ringa och fråga om pris, men det var inte så farligt. Dessutom fick jag betjäna kunder på svenska några gånger. Om jag hör att några pratar svenska sinsemellan betjänar jag naturligtvis på svenska, även om de har frågat mig något på finska. Det är för mig en principsak, och de svenska kunderna uppskattar det.

Dessutom fick jag beröm för min insats! En kund som hade en massa kuponger, presentkort, plussakuponger osv osv tyckte att det gick riktigt smidigt. Han sa också att det märktes att det inte var första gången jag satt i kassan heller...! Och fast en kupong inte riktigt ville som jag ville gick det iallafall till slut. Nemas problemas! Det är alltid skoj med beröm!

Senast på onsdag sitter jag bakom kassan igen och försöker ge den bästa servicen, alltind med ett leende, även i värsta rusningen!

PS. Rubriken är på finska eftersom jag inte kom på ett motsvarande ord på svenska. Arbetsglädje? Heter det så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar