söndag 3 juni 2012

Vuxen?

Blev att fundera på när man egentligen är vuxen. Enligt lagen är man vuxen när man fyllt 18, men av egen erfarenhet var jag inte speciellt vuxen då. Så när är man vuxen? Blir man egentligen någonsin vuxen?

För man känner sig "vuxen" vid olika tidpunkter i livet. Jag kände att jag var "vuxen" då jag flyttade hemifrån, 16 år gammal. Jag tyckte jag var "vuxen" då jag 18 gammal blev sambo. Jag tyckte jag var "vuxen" då jag var 20 år och sparkade ut honom.

Nu tycker jag att jag är "vuxen" när jag som 23-åring flyttade tillsammans med Tapsa, när jag var 24 förlovade vi oss, och nu som 25-åring tycker jag allt är bara bra och planerar det ena och det andra för vår framtid (mamma och svärmor får bara vara på halster!).

Men min fråga återstår, när är man vuxen? Blir man någonsin vuxen, eller vill man någonsin bli vuxen?

(Som svar på min egen fråga: Jo, jag kan vara hur barnslig som helst, jag älskar att leka och spela. Jag förstår även grejen med att vara vuxen. Min fråga var när man blir vuxen - om man blir det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar