torsdag 19 juli 2012

Det hälsosamma livet, del 1

Igår började jag (vi) det hälsosamma livet med en timmes badminton på kvällen. Vi skulle säkert ha spelat längre, men fjäderbollen gick i tusen bitar.

Just kom jag hem från första länken. 2,5 km på motionsbanan. Tungt var det, men till mitt försvar kan jag säga att motionsbanan inte är speciellt lätt heller med många tunga uppförsbackar. Min tid visar hur otränad jag är: 33 minuter och 1 sekund. När jag kom hem såg jag ut som en brandbil i ansiktet (och gör det tydligen fortfarande), flåsade som en värre flodhäst och svettades floder. Det positiva är förvisso att det bara kan bli bättre från och med nu, med bättre tider och mindre flodhästfrustande.

Imorgon blir det ingen länk, men hade tänkt göra något lättare träningsprogram om musklerna (de få som finns) inte är alltför sjuka. Förutom kondition behöver jag stärka rygg-, mag-, och armmuskler.

Slutligen kan jag bara konstatera efter tänjning och en kall dusch: Jävlar vad skönt det var!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar