fredag 4 januari 2013

Drömmar

Just nu drömmer jag om hus. Ett alldeles eget egnahemshus med allt vad det innebär. Missförstå mig inte, jag gillar lägenheten vi bor i, men någongång i framtiden vill jag bo i egnahemshus.

Ibland surfar jag in på oikotie och dreglar lite. Över hus alltså. Där finns alla möjliga och omöjliga hus. T.ex. kan man köpa ett gigantiskt designhus med egen strand på Hirvensalo för några miljoner. Som hittat!

Och jag vet den krassa sanningen, husköp är ingen lätt sak. Men man får drömma, att drömma är gratis och skapar ingen stress eller oro. När dagen kommer, då vi är utexaminerade och fast jobb, då blir det husköp, den långa vägen, med lån och saker. Såklart kan man ta den snabba vägen också: vinna på Lotto ;) Ja, om inte någon bara råkar ha en kvarts miljon som bara ligger och skräpar?!


2 kommentarer:

  1. För att vinna på lotto måste man spela först.. fick jag lära mig den hårda vägen. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajjo, det var ju den lilla detaljen också... ;)

      Radera