lördag 12 januari 2013

Kärlek vid första filmen

I mellandagarna såg jag och Tapsa på Lord of the Rings (Sagan om ringen, Lotr) från Netflix. Jag hade aldrig sett dem förut, inte en enda, desto mindre läst böckerna. Vilken positiv överraskning det var! Jag har alltid tyckt att det är lite smånördigt på något sätt; alla de som klär ut sig till alver och hobbitar och köar flera timmar utanför bion, ungefär så.

Men filmerna var helt superbäst (fantastiskt adjektiv)! Jag blev kär. You had me with hello och kärlek vid första ögonkastet, hela det köret. Jag gillar ju Narnia, så varför inte Lotr, det är lite samma sorts filmer. Eller, jag har bara sett den första Narnia-filmen, men jag har läst alla böcker om och om och om och om igen sedan jag var liten.

Förra lördagen var vi och en kompis och kollade på The Hobbit. Kärlek där också. Väntar med spänning på del två. Kanske jag blir en av nördarna som klär ut mig och köar framför biografen? :) Det enda jag hakade upp mig på är; hade inte hobbitarna normalstora fötter i Lotr? I Hobbit är fötterna gigantiska och håriga. Nåja, en petitess.

Jag är frälst. Jag är kär. Och jag vill läsa böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar