lördag 23 februari 2013

Joxi - parfymälskare

Joxi är galen. Ända sedan hon var liten kattunge har hon älskat deodorant och parfym. Varje gång man sätter deo under armarna är Joxi där och ska slicka i sig den. Jag brukar rolla min deodorant i sovrummet och varje gång står Joxi på två ben i sängen och försöker sträcka sig till mina armhålor för att få ens en liten slick deodorant. Hon brukar dessutom stå och vänta på att jag duschat klart för att inspektera mig; har jag i smyg satt på någon deodorant?

Ännu värre är det med parfym. Just satte jag på mig lite av min nya parfym, och ante mig att inte Joxi går runt mig som en tok. Hon ska slicka i sig parfym med allt våld. När jag satte mig framför datorn var hon direkt här och slickade mig på bröstet dit jag hade sprutat parfymen.

Det är inte bara kvinnliga dofter hon faller för. Tapsa får inte heller vara ifred efter att han satt på sig deodorant eller parfym.

Vad kan detta beteende bero på? Nemi bryr sig inte alls om vi doftar gott eller inte. Och dessutom, är det okej att låta kissen slicka i sig deodorant och parfym?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar