lördag 4 maj 2013

Svammel.

Skorna kom idag! Passade perfekt! Kanske klackisarna är lite spända över ena stortån, men jag är säker på att en storlek större skulle vara för stora. De första gångerna måste jag nog använda dem med strumpor och skavsårsplåster, men sedan borde det gå bra utan. Nu måste jag bara få ett bra tillfälle att använda dem!

Vappen kom och gick. Blev igen ett år äldre (och klokare?). Helt vanlig vapp. Vårdberg - fest - hem - Vårdberg - hem. Hade skoj iallafall och det är ju det som är huvudsaken. Torsdagen spenderade jag på soffan. Hade ingen egentlig krabbis, men med åldern kommer tröttheten...

Idag var det tillbaka till verkligheten som gällde. Vappfirandet städades bort och det var dags att sätta igång med vardag och jobb. Arbetar nu som frilans (copywriter och översättare), vilket är väldigt roligt och intressant.

Sambon har gått och lagt sig. Jag är som vanligt nattuggla. Just nu blir det så då han jobbar vanliga 8-16, medan jag jobbar lite nu och då. Som frilans jobbar jag i princip när jag vill, bara jag får jobbet gjort. Dessutom jobbar jag fortfarande som inläsare på ÅU och så har jag en kurs som går två gånger i veckan, men det är inte ens i närheten av hans arbetstimmar/vecka. Försöker kompensera genom att göra mera hushållssysslor, typ laga mat och städa, sådant som vi annars alltid gör tillsammans eller delar sinsemellan.

Vi älskar att laga mat - det är skoj, testa! Idag lagade han mat eftersom jag var upptagen med att skriva det sista för jobbet innan ishockeyn började. Det blev chilimarinerade nötbiffar med klyftpotatis, någon sorts gräddsås, sallad och stekta grönsaker + stekta färska champinjoner till mig (sambon avskyr svamp). Jättemumsigt! Jag lagade faktiskt salladen, så lite plus i kanten :) Imorgon tror jag att det blir lax, i ugnen eller stekt, det återstår att se.

Nog svamlat! Nu ska jag fortsätta slösurfa en stund innan det är dags för snarkofagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar