fredag 7 juni 2013

Logiskt kreativ fantasifull drömmare

Tog ett personlighetstest på The Interwebs som faktiskt var bra. Äntligen! Man ska ju inte ta internettest seriöst, men detta test fick mig ändå att fundera. Och mina funderingar ledde till att jag nog är på rätt spår i min karriär (äntligen).

I korthet visar resultaten att jag är logisk sinnad och tänker kreativt samt att jag värderar kunskap, logik och kompetens. Och här är huvudet på spiken: "tystlåtna och reserverade". Exakt det jag är! Har alltid känt mig lite utanför och udda, men det är på grund av min oförmåga att få kontakt med människor. Detta har jag nog kommit fram till förut, testet bara bevisade min teori. Vidare säger testresultatet att jag är ointresserad av ledarskap och makt, vilket stämmer. Jag skulle inte vilja vara chef, jag är chef över mig själv just nu och det passar bra. Slutligen säger testresultatet att jag bäst fungerar då jag får använda min fantasi och förmåga till kritiskt tänkande. Sant! Mitt jobb just nu ger mig utrymme för just det, och jag älskar det. Det är det bästa jobbet jag någonsin haft. Jag får använda min logiskt kreativa fantasifulla sida för att skriva texter. Dessutom är det bra att vara en drömmare då jag kan drömma mig bort till de upplevelser jag skriver om, som om jag själv var där alltså.

I jobbresultaten för min personlighetstyp finns alla möjliga och omöjliga arbeten. Jag är glad att det jobbet jag just nu arbetar med, skribent, finns upplistat. Kanske är skribenter osociala, drömmande typer. Jag är i alla fall en sån!

Länk till testresultatet: http://se.41q.com/typ.41q?p=24582361.
Om du klickar på "Start" kan du även testa dig själv!
Dreamer. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar