onsdag 26 juni 2013

Mycket ljus och (för) mycket värme

Sommaren är här! Med sommaren kommer även den utlovade värmen, eller snarare värmeböljan, och jag smälter bort. Det är olidligt hett. Missförstå mig rätt, visst är det skönt med sommar, sol och värme, men just värmen skulle kunna vara lite måttligare. Jag lider. Sitter bara inomhus och svettas. Ute kan jag inte vara. För det första smälter jag bort till en liten svettig pöl och för det andra blir huden röd och ilsken. Smörjer in mig i solkräm, men egentligen borde jag också ha skyddande kläder på mig, och det går ju inte för sig i denna hetta.

Njut ni som kan! Jag väntar med att njuta tills det blir lite svalare, iaf under 25 grader.

Ps. Imorgon bär det av till Åbo igen efter nästan tre veckor på Houtskär. Undrar hur hett det kommer att vara där?!

Nemi

Joxi



Såhär solar jag :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar