tisdag 9 juli 2013

Studier

Har suttit och planerat läsåret 2013/2014, och det kommer att bli en hektisk tid. De inplanerade kurserna är många och fritiden kommer att bestå av studier. Inget eget liv alltså, eller kanske jag lever för att studera? Det är alltid skoj att lära sig nya saker, men vissa kurser vet jag att kommer vara riktigt långrandiga och långtråkiga.

Såhär ser hösten ut:
Måndag: 10-15
Tisdag: 10-15, 17:30-20
Onsdag: 10-12
Torsdag: 10-17

Det låter kanske inte mycket, men sedan ska man ännu skriva tusen rapporter och essäer och grupparbeten och, och, och.... Om man följer studieplanen för varje kurs blir det ca 128 timmar arbete/kurs och jag kommer att gå åtta kurser under hösten + läskurser och sådana kurser som jag tentar. Dessutom har jag två jobb som ska skötas.

Det kommer att vara mycket, och jag kommer att vara stressad, men jag ska klara av det (envis som jag är)! Hoppas jag kan se tillbaka på min studietid om några år, då jag har ett fin-fint jobb och lever loppan, som en fantastisk upplevelse.

:P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar