fredag 2 augusti 2013

Idioter.

Egentligen tänkte jag skriva om hur jag/vi ser på framtiden. Hur vi har planerat i förväg med resor, barn och hus. Men strunt i det just nu, istället tänker jag ägna detta inlägg åt idioter, speciellt såna som rör sig på vägarna.

1. Typen som åkte mitt på vägen på en "sitt-scooter". När jag kikar ut från fönstret ser jag en backe med en kurva. I den kom en modig "sitt-scooterförare", mitt på vägen, med ett antal bilar efter sig. Det finns en trottoar på ena sidan vägen.

2. Typen som körde åt fel håll. Idag var jag till Skanssi, ett köpcentrum här i Åbo. När jag skulle köra ut från parkeringen kom en typ från motsatt håll. I Skanssi är alla "parkeringsfiler" enkelriktade.

3. Jag, när jag cyklade på jobb i onsdags. Cykla aldrig när du är i dina egna tankar och har solen i ögonen, höll på att köra på en kille.  

Om inte det räcker så finns dessa idioter:



Om du gillar idioter, kolla på An idiot abroad, en helt fantastisk serie!




Imorgon far den här idioten och min bästa idiot ut och äta. Fancy dinner står på menyn. Vi ska klä upp oss ordentlig, fixa håret och sånt. Vi ska fira att vi varit förlovade i två år, medan vi planerar resten av vårt liv ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar