onsdag 28 augusti 2013

Snart så...!

På måndag börjar skolan - äntligen. Jag har faktiskt saknat att fara till nånting och ha livet lite mera inrutat än under sommaren. Visst gillar jag att jobba hemifrån, men det är inte på samma sätt som att varje dag ha någonstans att gå till. Lite ensamt, men ändå befriande - ungefär så skulle jag beskriva att jobba hemifrån. Och missförstå mig rätt, jag gillar mitt nuvarande jobb väldigt mycket. Genom jobbet får jag utlopp för min kreativa sida, som annars vill ha en massa uppmärksamhet när jag inte kan ge den det.

Som jag har skrivit förut kommer detta skolår att vara hektiskt, men det börjar med en mjukstart. Jag visste från förut att jag inte kommer att behöva vara på plats i skolan på fredagar, både nu på hösten och sedan på våren, men det jag inte hade märkt var att jag även är ledig höstonsdagar nästan ända fram till november. Det betyder givetvis inte ledigt-ledigt, utan det betyder skolarbeten och jobb.

Idag for äntligen studieplanen iväg på granskning. Var på lunch med Ulla och sedan bråkade vi med studieplansprogrammet tillsammans. Lättare så än att ensam sitta och bråka med det. Vårt studieplansprogram är ganska krånligt... Man ska anmäla än hit, än dit, sedan försöka hitta kurser och dessutom hitta rätt version. Någon datorkunnig borde verkligen designa om hela systemet.

Valde filosofi som biämne. Jag kommer att bli en flummig filosoferande språknörd. Bra så!

Måndag 10:15 Introduktion till filosofin, 13:15 Språkhistoria. Jag välkomnar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar