lördag 10 maj 2014

Resa med rätt flygbolag och flyga med husdjur

Tack Finnair för en fantastisk sida! Verkligen! (Ironi).
För ett flyg som tar några timmar, typ två, väljer ni att vara tio gånger dyrare än era konkurrenter. En (1) person ska alltså betala lika mycket som en Thailandresa för att åka till ett annat europeiskt land? Visst, det är "flex", men var hittar man era billiga flyg? När jag klickar på nåt annat kommer det bara en massa felmeddelanden. För en gångs skull tänkte jag vara patriotisk, men tror att det ändå blir SAS. De har samma flyg för runt 100 €. Ni har nästan 1000 €. Endera har ni för höga priser eller fel på sidan.



För övrigt: Hur reser man helst med husdjur? Jag har så svårt att sätta mina kissor i transportutrymmet, helst skulle jag vilja ha dem med mig i kabinen. Men hur är det? Är det skillnad från EU-land till EU-land eller mellan flygbolag? Infon jag hittade handlade bara om att de ska vara rabiesvaccinerade, ha ID-märkning och pass.

Tacksam för svar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar