fredag 31 oktober 2014

Great place to work

Alko blev utsett till vinnare i "Great place to work" 2014 i klassen suurten organisaatioiden sarja (ung. klassen för stora företag/organisationer). Jag kan inget annat än hålla med. Jag älskar att jobba för Alko!

Mycket av hur man trivs på jobbet beror på var man jobbar och med vem man jobbar. Visst tar det en stund att köra till Pargas, men det bryr jag mig inte om. Mycket bättre är det nu då jag skaffat bil. Jag gillar att kunna jobba på båda inhemska varje dag. Dessutom är mina jobbkompisar de bästa man kan ha. Mycket skratt och skämt. Om man gör något fel så uppmärksammas det på ett bra sätt, dvs. du får genast reda på hur du ska åtgärda problemet. Om du inte vet någonting finns det alltid någon som kan visa och förklara på ett bra sätt.

För mig, som bara har jobbat för Alko i ett halvår, är detta helt fantastiskt. Om jag är osäker kan jag fråga. Om jag gör fel får jag instruktioner om hur jag ska göra i fortsättningen. Aldrig känns det som om "världen skulle gå under", utan det är konstruktiv kritik och den är alltid saklig.

Tack vare jobbet mår jag, psykiskt, helt fantastiskt just nu. Förut har jag haft problem men höstdepressioner, men det verkar inte vara ett problem den här hösten. Kanske det har att göra med att jag har någonting att göra, utan att behöva stressa. Dessutom äter jag mina D-vitaminer varje dag.

Slutligen vill jag dela mina tankar om Vanha viinakon laki (Facebook), Även om jag jobbar för Finlands alkoholmonopol stöder jag tanken. Att förbjuda alkoholreklam på det här viset är helt absurt. För mycket förbud leder till revolt. Dessutom skulle jag vilja se att inhemska vingårdar fick sälja vin. Bara min åsikt om saken. Hoppas jag inte får sparken nu, jobbar ju ändå för ett företag styrt av staten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar