fredag 14 november 2014

Kvällspigg - morgontrött

Så länge jag kan minnas har jag alltid varit kvällspigg. Som liten, sju-åtta-nånting, ville jag alltid vara med de vuxna och se på när de spelade kort. Visst vaknade jag också oskäligt tidigt, så som alla barn gör.

Nu när jag är vuxen vaknar jag aldrig oskäligt tidigt om jag inte är tvungen. Om jag sover utan väckarklocka kan det bli 11-12-13-14 innan jag stiger upp. Däremot är jag en inbiten kvällsmänniska, eller egentligen nattuggla. Jag skriver helst på kvällen eller natten. Under den tiden på dygnet har jag mest inspiration. Jag kan inte skriva någonting på morgonen/förmiddagen. Nå, min blogg talar sitt tydliga språk.

I mitt jobb har jag varierande arbetstimmar. Ibland börjar jag 8:00, ibland först 12:30 som imorgon. Igår började jag först 14:30. Det är ändå jobbet som håller min dygnsrytm i skick. Kommer så väl ihåg då jag endast jobbade på kvällar, inget ovanligt att vakna först 18:00 efter att ha varit uppe hela natten...

Ser ändå framemot nätter med ingen sömn alls den dagen vi får barn (NEJ, jag är inte gravid)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar