torsdag 23 april 2015

Aatami etsii Eeva

Jag ser nu för första gången på tv-programmet "Aatami etsii Eeva" och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Programmet är en dejtingshow där de som ska paras ihop sätts på en ö - nakna. De har inte en tråd på kroppen. Twisten är att det anländer en andra "blivande partner" till ön och sedan ska huvudpersonen välja vem hon eller han vill ha.

Provocerande? Javisst!

Jag har inget emot att se naket på tv, min generation är ändå ganska vana vid det på grund (eller tack vare) alla serier och filmer vi är uppvuxna med. Det jag mest funderar på är att produktionen faktiskt har fått så många sökanden att de kan göra en serie av hela konceptet. Jag skulle inte vilja öppna mig om hela mitt kärleksliv och dejta två nakna män på tv - medan jag själv är naken. På tv! Finland är dessutom inte så stort att man kan gömma sig, hela familjen kommer ju att se på dig, naken, då du dejtar två nakna män. Nice.

En annan fundering är vad produktionsbolagen kommer att ha som nästa grej. Nu har vi redan nakna människor som dejtar, vi har gifta människor som dejtar, vi har folk som dejtar i mörker, vi har folk som dejtar andras dejter och vi har dejter instängda på hotell. Vad kan vara nästa dejtingshow egentligen handla om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar