lördag 29 augusti 2015

Gamylstudier.

Jag har nu jobbat i över ett år på samma arbetsplats. Ett år och fyra månader enligt LinkedIn. Då jag inte fick fortsatt kontrakt fortsätter jag studera där jag avbröt för ett år och fyra månader sedan. Ämnet är svenska språket och skolan är Åbo Akademi. På måndag klockan 10 (exklusive akademisk kvart) kör det igång!

Då jag fick reda på att jag inte får fortsatt kontrakt på jobbet började också sambon fundera om även han skulle börja studera. Han kom in till informationssystem vid hanken (ÅA) redan förra året, men valde att jobba istället. Nu bestämde även han sig för att studera.

Bra så. Vi är båda närmare (väldigt mycket) 30 än 25. Utbildning ger jobb. För min del skulle det betyda att jag kan jobba som professionell översättare eller språkvårdare (eller något annat inom språk). Sambon kan jobba som en del eller som ledningen i ett IT-företag.

Vi siktar in oss på att bli kandidater så snabbt och/eller smidigt som möjligt. Det är inte speciellt kul att leva studentliv efter att man har levt på två (relativt bra) löner i mer än ett år. Makaroner och ketchup - here we come! Nå, vi har sagt till varandra att det bara är några år. Att sedan resten av våra liv få jobba med det vi vill och få bra lön för det, det är målet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar