lördag 16 mars 2013

Undervisningsfri vecka

Japp. Så står det i vår studieplan, eller läsordning. Förvisso har veckan varit ganska undervisningsfri om man bortser engelskan på måndag och onsdag eftermiddag. Annars har veckan gått i studietecken. En hel studiepoäng har jag lyckats åstadkomma samt en del studiepoäng-to-be i och med rapporter och inlämningsuppgifter. Med andra ord har det varit en ganska produktiv vecka.

Nästa vecka kommer att bli stressig. Jag har två stora arbeten samt en hel del små som ska vara klara mellan måndag och onsdag. Tur är att jag fick min arbetstur bytt från tisdagen till torsdag nästa vecka. En liten påminnelse till mig själv: Ta aldrig arbetsturer på måndagar och tisdagar.

Just nu gör jag den första stora uppgiften i norska, eller som det står i pappren: Hjemmeoppgave 1. Det går faktiskt helt bra. Jag skriver en uppsats om hur bokmål och nynorsk skiljer sig från varandra och hur de kan sammanlänkas med svenskan. Jätteintressant!

...Och sen kollar jag till höger på listan med alla andra skoluppgifter och får ångest.

Studieliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar