torsdag 8 november 2012

Grönt är skönt!

Jag gillar färgen grönt. Gillar är kanske ett för lamt ord i sammanhanget, jag älskar grönt. I alla nyanser.

De senaste åren har jag, medvetet och omedvetet, klätt mig i grönt. Ja, alltså inte helgrönt från topp till tå, utan så att något eller några plagg är gröna. Idag trodde jag att jag inte var klädd i grönt: svarta byxor, blå yllejumper, svarta skor och brun rock, men nej, hade ändå någonting grönt på mig: gröna yllesockor, grön mössa, grön väska och grön klocka. Omedvetet! När jag shoppar försöker jag ändå (ibland) köpa någonting annat än gröna kläder, just för att jag annars skulle ha en helt grön garderob. Men alltid slinker det ändå med någonting grönt.

Hemmet är också inrett i grönt, ja, inte alla rum. Vardagsrummet är grönt/brunt/grått för tillfället, allting i dova färger. Till våren blir det inrett i ljusgrönt och vitt. Hallen är också grön; ljusgrön randig matta och gröna tavelramar. Köket är grått och vitt, arbetsrummet och sovrummet går i svart mörkblått och mörkbrunt.

Också saker ska vara gröna. Jag har en grön penal, gröna pennor, gröna mappar och som sagt en grön klocka. Det finns säkert en massa andra gröna prylar, men jag kommer inte ihåg vilka alla "grönsaker" jag har.

Grönt ÄR skönt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar