lördag 28 juni 2014

Uppdatering.

Sommaren är igång - det säger i alla fall kalendern. Kallt och ruskigt.
Nå, jag jobbar på i Alko och det är väldigt mycket bättre än att vara kassapersonal. På ett sätt jämför jag det med Tiimari. Vi är i kassan, javisst, men vi gör även andra saker. Hyllar, och framförallt ger goda råd åt kunderna. Är ingen expert ännu, men kan ändå säga vad som passar till grillat, gris eller bara sparris. Kunderna som kommer in verkar ibland tro att vi har smakat på exakt varje vin som finns i sortimentet, det har vi inte. Däremot kan jag säga hurdant vin som passar till just den maten du ska servera, och om jag inte vet det kan jag kolla eller fråga en kollega. Hursomhelst är jag en stolt alkoanställd som alltid försöker ge den bästa servicen. Och nej, vi har ingen personalrabatt.

Annars då?
Jag jobbar, Tapsa jobbar. Vi försöker få ihop lite gemensam tid mellan varven. Då vi båda är introverta tycker vi bäst om att inte ens prata med varandra. Det låter jävligt, men det är så vi är. Till exempel idag har jag varit ledig, han kom hem efter kl 17, det är ytterst lite vi har pratat med varandra efter det. Vi lagade mat tillsammans. Vi pussas emellanåt. Jag respekterar hans utrymme och han respekterar mitt. Jag vet att han är där, men just nu behöver vi inte varandra. För er som tycker att det här låter dumt: det är inte det. Vi är bara introverta. Vi har varit tillsammans i fyra år och är fortfarande nyförälskade. Jag blir glad när han kommer hem från jobbet. Han blir glad när jag kommer hem från jobbet. Vi älskar varandra. Vi behöver bara egen tid. Att vara introvert betyder exempelvis egen tid, att komma bort från människor och bara vara med sig själv en stund.

Kanske jag skriver ett längre inlägg om introverta senare.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar