lördag 7 februari 2015

Fröken Meh.

Hela den här veckan har jag bara varit trött. Inte på det viset trött för att jag sovit för lite. Inte på det viset trött att jag skulle skära armarna av mig och inte på det viset trött att jag skulle kunna sova en vecka. Jag är bara... meh *axelryckning*. Meh.

Då jag jobbar är det annat. Där är det inget meh. Ganska snabbt kommer jag på nåt att göra där. Den bistra sanningen är väl att jag har mera kul på jobbet än hemma, sysslomässigt. Här hemma är små projekt städa, diska, byka och byta kattsand vilket både jag och sambon sköter smärtfritt. Stora projekt är sånt som meh-jag inte orkar göra. Gå igenom garderoben till exempel. Jag vet att jag har massor av kläder som jag skulle kunna skänka bort eller sälja vidare. Andra grejer är att rengöra kyl och frys, tvätta fönster och annat sånt två gånger i året-grejs.

Men meh-jag är för upptagen. Jag ligger endera på soffan eller i sängen och kollar på Netflix. Våren för förhoppningsvis med sig nya krafter. Fröken duktig? Nope!


I'm your master. Do as I tell you. Feed me.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar