onsdag 25 april 2012

Paranoia?

Jag bodde i min förra lägenhet i nästan fem år. De två sista åren jag bodde där hörde jag alltid ett konstigt surrande ljud vid en viss tidpunkt på natten. Det lät lite som en blandning mellan syrsa och väckarklocka. Jag antog att det var någon av mina grannars väckning som for på just den tiden.

MEN, nu har ljudet följt med mig till nya lägenheten. Fast vi inte bor så långt bort från min förra lägenhet kan jag inte tänka mig att "grannens väckarklocka" hörs ända hit. Det är ändå en 500 meter fågelvägen. Så vad är det då som hörs?

Som sagt är det som ett alarm som går igång, endera lite före 02 eller lite före 03 på natten. Det hörs inte högt, utan just som en blandning mellan syrsa och väckarklocka. Dessutom är det alltid bara jag som hör det. Tapsa sitter oftast med hörlurarna på, men när jag har påpekat om saken hör han ändå aldrig något. (Män!! :P)

Ja, och jag har försökt letat efter orsaken, men alla alarm jag hittat har varit batterilösa eller utan ström. Förutom wakeup-väckarklockan, men den fick jag i julklapp förra året, så den är utesluten. Den enda jag kan skylla på hittills är Joxi, men hon borde inte låta så...
 
Så vad är det då jag hör? Är det bara i mitt eget huvud eller är det faktiskt nåt som låter? Paranoia?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar