lördag 13 oktober 2012

Orsaker till varför jag behöver en ny dator

1. Ljudkortet i min bordsdator har gett upp. Det funkar, men det skrapar.
Expertens utlåtande: Går inte att laga.
Mitt utlåtande: Irriterande, kan inte lyssna på musik. 

2. Grafikkortet i min bordsdator har gett upp. Visst funkar det någålunda, men det laggar.
Expertens utlåtande: Skit.
Mitt utlåtande: Kan inte se på filmer. 

3. Det tar hundra år före datorn kommer på. Det tar hundra år före någonting laddar (både bordsdator och laptop). Det tar tusen år om man försöker starta ett program när man har ett annat program på (både bordsdator och laptop).
Expertens utlåtande: Why, oh why?
Mitt utlåtande: Slött...

4. Laptopens fläkt låter som en traktor.
Expertens utlåtande: Förbannat irriterande och går inte att fixa.
Mitt utlåtande: Förbannat irriterande.

5. Man kan inte spela någonting (både bordsdator och laptop).
Expertens utlåtande: Hur klarar du dig i vardagen?
Mitt utlåtande: Hur klarar jag mig i vardagen?

6. Datorn stannar mitt i och "tänker" i 10 minuter (både bordsdator och laptop).
Expertens utlåtande: Hur orkar du?
Mitt utlåtande: Hur orkar jag?

7. Allt är skit.
Expertens utlåtande: Sant.
Mitt utlåtande: Jag står inte ut mera!

Lösning:
Ny dator som klarar av allt det ovanstående och lite till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar