onsdag 25 juli 2012

Det hälsosamma livet del 2

Just nu befinner vi oss på Houtskär. Bara för att vi är på lite semester betyder det inte att vi skulle bli slappa och sluta motionera. Nå, två dagar blev det paus, men det var kanske välförtjänt. Iallafall, igår var vi ut och gå i snabb takt. Sprang också en bit, och då märkte jag att det var betydligt lättare att springa nu än för några dagar sedan. Inget flodhästflås, kroppen liksom följde med och det kändes inte som om lungorna skulle spricka av ansträngning. Tiden jämfört med kilometer var sämre, men det beror antagligen på att här är annan terräng (grus- och sandväg, skogsstigar och asfalterad väg).

Idag på morgonen var jag ute och sprang. I början gick det bra, sprang faktiskt ganska långt. Efter att tag märkte jag att jag inte hade stretchat ordentligt igår, högra låret och vaden började strejka. Sedan gick jag ändå för långt på skogsvägen och hamnade mitt i urskogen och där gick det ändå inte att springa. När jag då äntligen kom tillbaka till stigen började jag springa igen och sprang sedan den sista halvkilometern hem.

Tänk att träning kan ge såhär mycket resultat på bara en vecka! Jag känner mig mycket piggare redan, och konditionen har också blivit bättre. Nu ska jag ännu börja träna mag- och ryggmuskler. Ska försöka hitta något bra program för det ändamålet bara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar