söndag 23 september 2012

Filmer

Äntligen har jag sett Avatar! Nu när jag har sett den ångrar jag att jag inte gav mig tid att se den på bio i 3D. Vilken upplevelse det skulle ha varit! Jättebra film, verkligen. Skrattade och grät om vartannat. Om jag fortfarande skulle bita på naglarna skulle dom nu vara söndertuggade, så spännande var det.

Kom fram till, redan för ganska länge sedan, att jag inte är speciellt bra på att se på filmer. Jag kan filmer, men det är många s.k. klassiker som jag inte har sett. Ta Indiana Jones som ett exempel. Har aldrig sett en enda av dem. Eller Sagan om ringen, nope, har inte sett dom heller. Star Wars IV-VI såg jag för första gången förra året eftersom Tapsa tvingade mig, men det var bara bra, det är bra filmer!

Sen finns det ju storfilmer som jag har sett; Forrest Gump, Titanic, Beautiful Mind, The Green Mile, alla Pirates... Just nu har jag av en slump nästan uteslutande sett på filmer där Leonardo Dicaprio har huvudrollen: The Aviator, Shutter Island, Inception... Dessutom är jag en sucker för filmmusik (fast jag inte ens sett filmen).

Saken är väl den att jag är en boknörd, inte en filmnörd. När jag läser lever jag mig in i berättelsen så att jag ser allting framför mig, som i en film. Det är svårt att förklara, men ni andra boknördar där ute vet säkert hur jag menar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar